Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

ICILS 2023 - International Computer and Information Literacy Study

h t t p s : / / w w w . i e a . n l / s t u d i e s / i e a / i c i l s / 2 0 2 3Externer Link

Following the previous ICILS cycles (2013 and 2018), ICILS 2023 will address a question of critical interest today: How well are students prepared for study, work, and life in a digital world?

The study measures international differences in students’ computer and information literacy (CIL): their ability to use computers to investigate, create, participate and communicate at home, at school, in the workplace, and in the community. Participating countries also have an option for their students to complete an assessment of computational thinking (CT) and approaches to writing software programs and applications.

This study is directed by the ICILS International Study Center at IEA.

Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Computer, Information, Internationaler Vergleich, Schüler, Studie, International,

Bildungsbereich kein spezifischer
Ressourcenkategorie Statistische Angaben
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit mail@iea-hamburg.de
Erstellt am 09.09.2024
Sprache Englisch
Rechte Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Zuletzt geändert am 09.09.2024

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite:
  • Externer Link, öffnet neuen Tab: Mastodon
  • Externer Link, öffnet neuen Tab: Facebook
  • Externer Link, öffnet neuen Tab: X
  • Externer Link, öffnet neuen Tab: Whatsapp
  • Externer Link, öffnet neuen Tab: LinkedIn
  • Externer Link, öffnet Mailanwendung: E-Mail
  • Copylink: URL in Zwischenablage