digital media - kostenloses Unterrichtsmaterial, Arbeitsblätter und Übungen

digital media - kostenloses Unterrichtsmaterial, Arbeitsblätter und Übungen

Digital Civics Toolkit
Civics lessons focus on social media and student voice (USA 2022).
Social Media: Crash Course Navigating Digital Information
Social media shapes both our online and offline behaviors from how we engage in communities and consume goods and services to influencing our thoughts and opinions (17 minutes / USA 2021).
China Digital Times
Independent, bilingual media organization that brings uncensored news and online voices from China to the world (2022)
Digital News Report
Der jährlich erscheinende Bericht beschäftigt sich mit der Informationsverbreitung über das Internet (Universität Oxford 2021).
House of Commons: Disinformation and ‘fake news’
Since 2018 the UK Parliament's Digital, Culture, Media and Sport Committee scrutinizes the risks of the new media (pdf, 2019).
Crash Course: Navigating Digital Information
The video series offers practical strategies for digital literacy topics (USA 2019).
Wie kann ich Social Media Fake News erkennen?
ʺViele Angebote können helfen, falsche Informationen zu identifizieren. Du informierst dich im Internet oder auf Social Media und siehst dabei Nachrichten, die dir fraglich erscheinen? Wie können wir falsche Nachrichten erkennen? Dabei kann helfen: einen digitalen Nachrichtentest machen, Faktenfinder nutzen oder auch einen Podcast hören. Um Fehlinformationen z.B. auf ...
NewseumEd
This organization's website contains a Digital Classroom, which offers video lessons and viewing guides, primary sources, standards-aligned content, and integrated activities that support media literacy, critical thinking skills and civic engagement (USA 2018).
The Onion - Satirische Zeitung aus den USA
ʺThe Onion is an American digital media company and newspaper organization that publishes satirical articles on international, national, and local news.ʺ (Quelle: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Onion, abgerufen am 22.02.2022)
Inclusive digital education
In diesem Dokument beleuchten Expert*innen der European Agency die Potentiale digitaler Bildung für die Bildung von Menschen mit Behinderungen, auch vor dem Hintergrund der sozialen Teilhabe bzw. Exklusion es geht um Universal Design, assistive Technologien, Lehrkräftebildung, Einbeziehung von Eltern und Familienstrukturen.