student achievement - kostenloses Unterrichtsmaterial, Arbeitsblätter und Übungen
Improving Student Achievement in Mathematics
This booklet summarizes the mathematics chapter from the Handbook of research on improving student achievement, second edition, published by the Educational Research Service. The Handbook is based on the idea that, in order to succeed, efforts to improve instruction must focus on the existing knowledge base in respect of effective teaching and learning. [...] The practices ...
Fundamental Determinants of School Efficiency and Equity: German States as a Microcosm for OECD Countries
Cross-country evidence on student achievement might be hampered by omitted country characteristics such as language or legal differences. This paper (42 p.) uses cross-state variation in Germany, whose sixteen states share the same language and legal system, but pursue different education policies. The same results found previously across countries hold within Germany: Higher ...
Internationale Vergleichsstudien - Informationen des BMBF
Deutschland hat sich in den vergangenen Jahren an wichtigen internationalen Leistungsvergleichen im Schulbereich beteiligt. Dazu zählen insbesondere die Erhebung der OECD Programme for International Student Assessment (PISA), sowie die Erhebungen Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (IGLU) und Trends in Mathematics and Science Study (TIMSS), die beide von ...
How Long Do Teacher Effects Persist?
Previous findings from experimental and non-experimental studies have demonstrated that teachers differ in their effectiveness. In addition, evidence from non-experimental studies has indicated that teacher effects can last up to five years. This study used high-quality data from a four-year randomized experiment in which teachers and students were randomly assigned to classes ...
How Large an Effect Can We Expect from School Reforms?
Judging the success of school reform requires an interpretative context in which to judge whether effects obtained are large enough to be important or so small as to be a disappointment. The logic of school reform suggests two frameworks with which to judge the importance of effects. One is the size of the existing achievement gaps between important groups in society. The ...
The Big 6 - Information & Technology Skills for Student Achievement
Das Modell der Big 6 von Mike Eisenberg und Bob Berkowitz beschreibt die sechs Schritte des Informationsprozesses und die dabei erforderlichen Fähigkeiten: - Ermittlung des Informationsbedarfs - Ermittlung geeigneter Informationsquellen - Handhabung unterschiedlicher Informationssysteme - Bewertung und Selektion von Informationen - Weiterverwertung von Informationen - ...
PISA 2006: Informationen des Instituts für die Pädagogik der Naturwissenschaften (IPN)
Bereits seit der ersten PISA-Erhebungsrunde im Jahre 2000 ist das IPN unter der Leitung von Prof. Dr. Manfred Prenzel maßgeblich für den Bereich Naturwissenschaften verantwortlich. Bei PISA 2006 bilden die Naturwissenschaften den Schwerpunkt der Erhebung, während Lesen und Mathematik Nebenkomponenten sind. Auf der Seite werden die Neuerungen und Besonderheiten von PISA 2006 ...
Quelle
Systematik
- Schulwesen Allgemein (5)
- Schulforschung (3)
- Schulleistung, Leistungsmessung, Prüfungswesen (2)
- Sonstige Fachunabhängige Bildungsthemen (1)
- Mathematik (1)
- Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fächer (1)
- Fachunabhängige Bildungsthemen (1)
Schlagwörter
- Bildungsforschung (4)
- Schülerleistung (3)
- Student Achievement (2)
- Effekt (2)
- Schulforschung (2)
- Leistung (2)
- Empirische Forschung (2)