Stimulus - kostenloses Unterrichtsmaterial, Arbeitsblätter und Übungen

Stimulus - kostenloses Unterrichtsmaterial, Arbeitsblätter und Übungen

A PLAN FOR RECOVERY: Understanding the Basics of the Current Stimulus Plan
In this NYT lesson, students examine the ”who, what, where, when, why and how” of the proposed stimulus plan for the U.S. economy; they then write their own proposal outlining how stimulus funds might benefit their community (2009).
To Intervene or Not To Intervene: That is the Question All Governments Must Ask
Students will be able to: Describe the immediate benefits of a fiscal stimulus when an economy is in a recession. They explain the long-term costs of a fiscal stimulus when an economy is in a recession. By comparing the immediate benefits to the long-term costs, students will decide if a fiscal stimulus is warranted during recessions (USA: EconEd 2021).
Berufsbildung - der Schlüssel zur Zukunft? Lissabon, Kopenhagen, Maastricht: Aufgebot für 2010. Synthesebericht des Cedefop zur Maastricht-Studie
Laut Einleitung: ´´fasst dieser Bericht die wichtigsten Ergebnisse einer Studie (Maastricht-Studie, Leney et al. 2004) zusammen, die den Entwicklungen in der Berufsbildung sowie dem Fortschritt hinsichtlich der Lissabonner und Kopenhagener Zielvorgaben in 31 europäischen Ländern gewidmet ist. Der Bericht beleuchtet die wichtigsten Herausforderungen auf dem Gebiet der ...